Ognisko TKKF Chemik

Wyniki zawodów zostaną doliczone do punktacji indywidualnej i drużynowej XXXIV Spartakiady Pracowników.

  1. ORGANIZATOR – Ognisko TKKF „Chemik”.
  2. CZAS I MIEJSCE – turniej odbędzie się na boisku trawiastym w Ośrodku Wyp. w Wólce Profeckiej w dniu 22.09.2012 (sobota) od godz.10.30 zapisy od godz.10.15.
  3. UCZESTNICTWO – w zawodach może startować dowolna ilość pracowników oraz pracownicy podmiotów gospodarczych wyodrębnionych z Zakładów.
  4. SPOSÓB PRZEPROWADZENIA – zawody rozgrywane będą systemem pucharowym o rozstawieniu zawodników zadecyduje losowanie.(Zasady gry dostosowane do potrzeb Spartakiady)
  5. SĘDZIOWANIE – sędziów do sędziowania wyznacza organizator.
  6. PUNKTACJA – punktację indywidualną ustali się po rozegraniu wszystkich spotkań na podstawie ilości wygranych spotkań, oraz zdobytych małych punktów. Do punktacji drużynowej brane będą wyniki czterech najlepiej sklasyfikowanych zawodników z danej komórki org.
  7. NAGRODY – za zajęte miejsca od I do III nagrody rzeczowe
  8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE – prawo interpretacji niniejszego Regulaminu przysługuje wyłącznie organizatorowi. Ewentualne odwołania powinny spływać w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia komunikatu końcowego.

UWAGA
Po turnieju przewidywane jest pieczenie kiełbasek.

Zasady gry w Boule:

  1. W grze bierze udział dwóch zawodników. Każdy zawodnik otrzymuje 4 kule do gry.
  2. W drodze losowania wyłania się zawodnika rozpoczynającego grę.
  3. Zawodnicy rzucają kule stojąc przed linią rzutów. W czasie rzutu obie stopy rzucającego muszą dotykać ziemi tak długo, aż rzucona kula spadnie na ziemię
  4. Zawodnik rozpoczynający grę rzuca małą drewnianą kulkę (świnkę) na odległość od 6 do 10 metrów (w przypadku rzutu na odległość większą lub mniejszą rzut należy powtórzyć) i oddaje pierwszy rzut kulą próbując umieścić ją jak najbliżej świnki.
  5. Drugi zawodnik rzuca kulę próbując umieścić ją bliżej świnki niż kula przeciwnika.
  6. Następny rzut wykonuje zawodnik, którego kula znajduje się dalej od świnki i swoje rzuty oddaje do chwili gdy umieści kulę bliżej niż najbliżej znajdująca się od świnki kula przeciwnika lub do wyczerpania kul, wtedy kolejkę przejmuje przeciwnik.
  7. Po wyrzuceniu wszystkich kul przez obydwu zawodników następuje koniec partii. Punkty zdobywa tylko jeden zawodnik, w zależności od tego ile kul ma bliżej świnki od najbliższej kuli przeciwnika (w jednej partii możliwe jest zdobycie od 1 do 4 punktów).
  8. Następną partię rozpoczyna rzutem świnki zawodnik, który wygrał partię poprzednią.
  9. Mecz rozgrywa się do momentu gdy jeden z zawodników zdobędzie 11 punktów.
  10. Dozwolone jest wybijanie kulą innych kul oraz świnki (gra toczy się dalej również po przekroczeniu przez świnkę lub kule linii 10 m).
  11. W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia wyznaczony przez organizatora. W przypadku gdy kule obydwu graczy w ocenie sędziego znajdują się w takiej samej odległości od świnki partia zostaje powtórzona.