Zawody zostaną rozegrane w ramach XXXVII Spartakiady Pracowników Grupy Azoty Zakładów Azotowych „Puławy” S.A.
- ORGANIZATOR – Ognisko TKKF „Chemik”.
- CZAS I MIEJSCE – turniej odbędzie się na boisku trawiastym w Ośrodku Wyp. w Wólce Profeckiej w dniu 19.09.2015 (sobota) od godz.10.30 zapisy od godz.10.15.
- UCZESTNICTWO – zgodnie z Regulaminem Spartakiady.
- SPOSÓB PRZEPROWADZENIA – zawody rozgrywane będą systemem pucharowym o rozstawieniu zawodników zadecyduje losowanie.(Zasady gry dostosowane na potrzeby Spartakiady)
- SĘDZIOWANIE – sędziów do sędziowania wyznacza organizator.
- PUNKTACJA – klasyfikację indywidualną ustali się po rozegraniu wszystkich spotkań na podstawie ilości wygranych spotkań, oraz zdobytych małych punktów. Do klasyfikacji drużynowej brane będą wyniki czterech najlepiej sklasyfikowanych zawodników z danej komórki org. Gdy do zawodów zgłosi się więcej niż 10 kobiet, to dla pań zostaną przeprowadzone osobne rozgrywki – w tym przypadku do klasyfikacji drużynowej będzie liczony wynik maksymalnie jednej kobiety.
- NAGRODY – za zajęte miejsca od I do III nagrody rzeczowe
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE – prawo interpretacji niniejszego Regulaminu przysługuje wyłącznie organizatorowi. Ewentualne odwołania powinny spływać w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia komunikatu końcowego.
UWAGA
Po turnieju przewidywane jest pieczenie kiełbasek.
Zasady gry w Boule:
- W grze bierze udział dwóch zawodników. Każdy zawodnik otrzymuje 4 kule do gry.
- W drodze losowania wyłania się zawodnika rozpoczynającego grę.
- Zawodnicy rzucają kule stojąc przed linią rzutów. W czasie rzutu obie stopy rzucającego muszą dotykać ziemi tak długo, aż rzucona kula spadnie na ziemię
- Zawodnik rozpoczynający grę rzuca małą drewnianą kulkę (świnkę) na odległość od 6 do 10 metrów (w przypadku rzutu na odległość większą lub mniejszą rzut należy powtórzyć) i oddaje pierwszy rzut kulą próbując umieścić ją jak najbliżej świnki.
- Drugi zawodnik rzuca kulę próbując umieścić ją bliżej świnki niż kula przeciwnika.
- Następny rzut wykonuje zawodnik, którego kula znajduje się dalej od świnki i swoje rzuty oddaje do chwili gdy umieści kulę bliżej niż najbliżej znajdująca się od świnki kula przeciwnika lub do wyczerpania kul, wtedy kolejkę przejmuje przeciwnik.
- Po wyrzuceniu wszystkich kul przez obydwu zawodników następuje koniec partii. Punkty zdobywa tylko jeden zawodnik, w zależności od tego ile kul ma bliżej świnki od najbliższej kuli przeciwnika (w jednej partii możliwe jest zdobycie od 1 do 4 punktów).
- Następną partię rozpoczyna rzutem świnki zawodnik, który wygrał partię poprzednią.
- Mecz rozgrywa się do momentu gdy jeden z zawodników zdobędzie 11 punktów.
- Dozwolone jest wybijanie kulą innych kul oraz świnki (gra toczy się dalej również po przekroczeniu przez świnkę lub kule linii 10 m).
- W kwestiach spornych rozstrzyga sędzia wyznaczony przez organizatora. W przypadku gdy kule obydwu graczy w ocenie sędziego znajdują się w takiej samej odległości od świnki partia zostaje powtórzona.