rozgrywanego w ramach XXXVII Spartakiady Pracowników Grupy Azoty Zakładów Azotowych "Puławy" SA.
- Organizator - Ognisko TKKF "Chemik".
- Czas i miejsce - Hala Sportowa MOSiR w terminach:
- mężczyźni – 15 stycznia (czwartek) 2015 r od godz. 18.00
- kobiety – 22 stycznia (czwartek) 2015 r od godz. 18.00
- Sposób przeprowadzenia - Rozgrywki przeprowadzone zostaną systemem pucharowym(w pierwszej turze). Mecze rozgrywane będą do zdobycia 21 punktów bez strat ( czyli błąd = punkt). O rozstawieniu zawodników decyduje organizator (zwycięzcy z roku 2014). Zawodnicy w grach finałowych, będą grać systemem „każdy z każdym” do dwóch wygranych setów – (set do 15). Turniej dla mężczyzn zostanie przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych: do 40 lat oraz pow 40 lat. Turniej zostanie przeprowadzony według uproszczonych zasad, dostosowanych do potrzeb Spartakiady. Zasady gry są dołączone do tego regulaminu oraz zostaną udostępnione zawodnikom podczas turnieju.
- Uczestnictwo – w zawodach może startować dowolna ilość pracowników oraz pracownicy podmiotów gospodarczych wyodrębnionych z Zakładów.
- Zgłoszenia - Zgłoszenia imienne przyjmowane będą przed rozpoczęciem zawodów. Bezpośrednio po losowaniu rozegrane zostaną pierwsze mecze.
- Punktacja - Wyniki turnieju wliczane są do klasyfikacji indywidualnej i drużynowej XXXVII Spartakiady. Do klasyfikacji drużynowej brane będą wyniki pięciu najlepiej sklasyfikowanych zawodników (w tym maksymalnie jednej kobiety) z danej komórki organizacyjnej. W przypadku nie wystawienia kobiety, liczonych będzie pięciu mężczyzn. Punktację indywidualną ustali się po rozegraniu wszystkich spotkań na podstawie ilości wygranych spotkań, zdobytych setów oraz małych punktów.
- Nagrody - Za zajęcie miejsc od I do III nagrody rzeczowe. Drużynowo od I do III miejsca dyplomy.
- Postanowienia końcowe - Zawodników obowiązuje miękkie obuwie sportowe. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni. Ewentualne odwołania powinny spływać do organizatora w terminie 7 dni od daty ogłoszenia komunikatu końcowego konkurencji. Po upływie terminu nie będą rozpatrywane. Prawo interpretacji niniejszego Regulaminu przysługuje wyłącznie organizatorowi.
Uproszczone zasady gry w badmintona
Spartakiada Pracowników
BOISKO
Boisko jest prostokątem o wymiarach 13,40m x 5,18m, siatka wisi na wysokości 1,55m
PUNKTACJA
Punktowane jest takie przebicie lotki, by trafiła ona w linię lub w boisko po stronie przeciwnika. Punkty zdobywa się również gdy przeciwnik popełni błąd (np. trafi lotką w siatkę). Każda strona może odbić lotkę przed przebiciem jej na pole przeciwnika tylko raz. Strona, która zdobyła punkt serwuje.
Lotka może ocierać się o siatkę, ale jeśli dotknie sufitu liczne jest to jako błąd (tj utrata punktu
- w tym turnieju - I tura gramy jeden set do 21 (przy dużej ilości zawodników może być zmiana)
- gry finałowe "każdy z każdym" do dwóch wygranych setów - set do 15
SERW
- Serwuje się tylko sposobem "z dołu" (trzonek rakiety jest skierowany w dół, moment odbicia lotki musi być poniżej pasa).
- Przy wykonywaniu serwu nie można "straszyć" przeciwnika.
- Serwy wykonuje się na skos - z prawego pola serwisowego przy parzystej ilości punktów, z lewego przy nieparzystej.
- Serwujący nie serwuje dopóki odbierający nie jest gotowy.
BŁĘDY
Błędem jest, jeżeli:
- serw jest wykonany nieprawidłowo.
- lotka:
- zaczepia się na siatce i pozostaje zawieszona na jej górnym brzegu;
- po przelocie nad siatką zaczepia się na niej;
- upada poza liniami ograniczającymi boisko (aut)
- przelatuje przez lub pod siatką;
- nie przelatuje ponad siatką;
- dotyka sufitu lub ścian;
- dotyka zawodnika lub jego ubioru;
- dotyka każdego innego przedmiotu lub osoby spoza boiska;
- zostaje złapana i przytrzymana na rakiecie a następnie rzucona podczas wykonywania uderzenia;
- w grze zawodnik:
- dotyka siatki lub jej podpór rakietą, ciałem lub ubiorem;
- wkracza na boisko przeciwnika rakietą lub ciałem ponad siatką oprócz tego, że uderzający może podążyć za lotką rakietą lub ciałem ponad siatką podczas uderzenia po odbiciu lotki po swojej stronie siatki;
- wkracza na boisko przeciwnika rakietą lub ciałem pod siatką przeszkadzając lub rozpraszając przeciwnika;
- przeszkadza przeciwnikowi tzn. uniemożliwia mu prawidłowe uderzenie lotki przelatującej nad siatką;
- rozmyślnie rozprasza przeciwnika krzycząc lub gestykulując.