Regulamin techniczny turnieju halowego w piłce nożnej

Regulamin techniczny turnieju halowego w piłce nożnej rozgrywanego w ramach 44 Spartakiady Pracowników Grupy Azoty Zakładów Azotowych "Puławy" S.A.

  1. Organizator - Ognisko TKKF "Chemik"
  2. Prowadzący – Taracha Witold – 661 991 082, Lisowski Ryszard – 500 080 184
  3. Czas i miejsce – 13.04.2024 (sobota) od godz. 09:30 do 15:00, Zespół Szkół Chemicznych w Puławach im. Marii Skłodowskiej-Curie ul. Wojska Polskiego 7. Zbiórka uczestników 09:00
  4. Udział w rozgrywkach - w turnieju biorą udział drużyny reprezentujące jednostki organizacyjne zgodnie z podziałem zawartym Rozdziale VI Regulaminu 44 Spartakiady Pracowników Grupy Azoty Zakładów Azotowych “Puławy” S.A.
  5. Zgłoszenia
    Ustala się wpisowe dla Spółek w wysokości 150 zł od drużyny.
    Lista zgłoszeń drużyn oraz wpłaty od Spółek (gotówką lub przelewem na konto Ogniska) przyjmowane będą w biurze Ogniska do dnia 05.04.2023 do godz. 13:00
    Nr konta: 48 8741 0004 0060 0040 2000 0010
  6. Sędziowanie – Sędziów wyznacza Organizator
    Sposób przeprowadzenia zawodów: Załącznik Nr 1 do regulaminu
    Turniej  rozegrany zostanie w ciągu jednego dnia. Każda jednostka organizacyjna może zgłosić tylko jedną reprezentację.
  7. Punktacja:
    O kolejności zajętych miejsc przez drużynę decyduje:
    - ilość zdobytych punktów (za zwycięstwo 3 pkt, za remis 1 pkt, porażka 0 pkt),

    W przypadku uzyskania równej ilości punktów przez dwa zespoły decyduje:
  1. wynik bezpośredniego meczu

    Jeżeli mecz zakończył się remisem to:
  2. większa różnica bramek (wszystkie mecze),
  3. większa ilość zdobytych bramek (wszystkie mecze),
  4. losowanie.

    Przy równej ilości zdobytych punktów przez 3 lub więcej drużyn decyduje:
  1. liczba zdobytych punktów w spotkaniach miedzy zainteresowanymi drużynami,
  2. różnica strzelonych i straconych bramek miedzy zainteresowanymi zespołami,
  3. korzystniejsza liczba zdobytych bramek miedzy zainteresowanymi zespołami,
  4. Ilość zdobytych punktów ze wszystkimi zespołami,
  5. różnica strzelonych i straconych bramek miedzy wszystkimi zespołami,
  6. korzystniejsza liczba zdobytych bramek miedzy wszystkimi zespołami,
  7. wynik bezpośredniego meczu
  8. losowanie

    Wyniki turnieju wliczane są wyłącznie do punktacji drużynowej 44 Spartakiady Pracowników  Grupy Azoty Zakładów Azotowych "Puławy" S.A.

8. Nagrody – Zgodnie z Regulaminem Spartakiady.
9. Postanowienia końcowe

Prawo interpretacji niniejszego Regulaminu przysługuje wyłącznie organizatorowi. Ewentualne odwołania powinny spływać do organizatora w terminie do 7 dni od daty ogłoszenia komunikatu końcowego konkurencji. Po upływie terminu nie będą rozpatrywane.

Informujemy, że wzięcie udziału w niniejszej konkurencji Spartakiady będzie równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z organizacją i przeprowadzeniem zawodów oraz dla realizacji celów statutowych Ogniska TKKF „Chemik”. Ponadto uczestnictwo w zawodach jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na podanie danych osobowych tj. imienia i nazwiska i umownej jednostki organizacyjnej w publikacjach związanych z udostępnieniem wyników zawodów oraz na wykorzystanie wizerunku zawodnika utrwalonego na wykonywanych podczas zawodów zdjęciach dla celów sprawozdawczych i propagatorskich.

Załącznik Nr 1

ZASADY ROZGRYWEK TURNIEJU PIŁKI NOŻNEJ

Pole gry.

Długość: minimum 25m, maksimum 42 m
Szerokość: minimum 15 m, maksimum 25 m
Linie należą do powierzchni, których są granicami.

Pole karne.

Punkt karny wyznacza się w odległości 6 m od środka linii bramkowej.

Strefa zmian.

Strefa zmian jest usytuowana na tej samej stronie gry, co ławki zawodników rezerwowych.

Zawodnicy.

Drużyna składa się z 6 zawodników (jeden z nich jest bramkarzem).W chwili rozpoczęcia gry, drużyna musi liczyć co najmniej 5 zawodników.

Ilość zmian podczas meczu jest nieograniczona.

Gra

Czas trwania meczu 1x15 minut (jedna połowa) lub zostanie ustalony bezpośrednio przed turniejem.  Systemem „każdy z każdym”

Piłka jest poza grą, gdy całym obwodem przekroczy linię bramkową lub boczną zarówno na ziemi jak i w powietrzu. Gdy piłka uderzy w sufit, grę wznawia się rzutem z autu przyznanym drużynie przeciwnej.

Gra niedozwolona

Gra niedozwolona i nie sportowe zachowanie karane są w następujący sposób:

Rzut wolny bezpośredni  przyznany jest za jedno z przewinień w sposób uznany przez sędziego za nierozważny, lekkomyślny lub przy użyciu nieproporcjonalnej siły:

  • kopie lub usiłuje kopnąć przeciwnika
  • podstawia lub usiłuje podstawić nogę przeciwnikowi
  • skacze na przeciwnika
  • uderza lub usiłuje uderzyć przeciwnika
  • popycha przeciwnika
  • przetrzymuje przeciwnika
  • za pomocą wślizgu atakuje piłkę będącą w posiadaniu (lub usiłującego zagrać) przeciwnika (oprócz bramkarza we własnym polu karnym)                                                                                

Rzut wolny bezpośredni wykonuje się z miejsca przewinienia. Jeżeli z rzutu wolnego bezpośredniego kopnięta piłka bezpośrednio wpadnie do bramki - gol jest uznawany. W chwili wykonywania rzutu wolnego bezpośredniego, wszyscy przeciwnicy muszą pozostać w odległości co najmniej 3 m od piłki.

Rzut karny (6m) przyznaje się jeżeli jedno z powyższych przewinień zostaje popełnione przez zawodnika w jego własnym polu karnym, niezależnie od położenia piłki będącej w grze. Bramkarz drużyny broniącej pozostaje na własnej linii bramkowej pomiędzy słupkami, do czasu kopnięcia piłki.

Pozostali zawodnicy znajdują się poza polem karnym, w odległości co najmniej 3 m od piłki.

Rzut wolny pośredni przyznaje się gdy:

  • bramkarz dotyka lub zagrywa piłkę rękami po rozmyślnym kopnięciu jej do niego przez współpartnera
  • bramkarz dotyka lub zagrywa piłkę rękami po otrzymaniu jej bezpośrednio z rzutu z autu wykonywanego przez współpartnera
  • zawodnik celowo przeszkadza przeciwnikowi w poruszaniu się (bez zamiaru zagrania piłki)
  • przeszkadza bramkarzowi w uwolnieniu piłki z rąk
  • popełnia jakiekolwiek inne przewinienie nie wymienione wcześniej, dla którego przerwał grę celem napomnienia lub wykluczenia zawodnika.

Rzut wolny pośredni wykonuje się z miejsca przewinienia. Jeżeli było to w polu karnym, rzut wolny pośredni wykonuje się z linii pola karnego najbliżej miejsca, gdzie nastąpiło przewinienie. Bramka może być zdobyta jedynie wtedy, gdy będąca w grze piłka przed wpadnięciem do bramki dotknie innego zawodnika. Wszyscy przeciwnicy muszą pozostać w odległości co najmniej 3 m od piłki.

Żółta kartka przyznana zostaje zawodnikowi za:

  • nie sportowe zachowanie
  • słowne lub czynne demonstrowanie niezadowolenia
  • uporczywe naruszanie przepisów gry
  • opóźnianie wznowienia gry
  • nie zachowanie wymaganej odległości przy wznowieniu gry rzutem rożnym, z autu lub rzutem wolnym
  • dokonanie nieprawidłowej zmiany

Za powyższe przewinienia przyznany drużynie przeciwnej rzut wolny pośredni z miejsca wykroczenia. Jeżeli było to w obrębie pola karnego, rzut wolny pośredni wykonuje się z linii pola karnego najbliżej miejsca przewinienia.

CZERWONA KARTKA (wykluczenie z gry) pokazana zostaje zawodnikowi jeżeli popełni przewinienia:

  • gra brutalnie
  • zachowuje się wybitnie nie sportowo
  • używa ordynarnego, obelżywego , znieważającego języka
  • pozbawia drużynę przeciwną bramki lub oczywistej szansy na nią , rozmyślnie faulując lub zagrywając piłkę ręką
  • otrzymując drugą żółtą kartkę w tym samym meczu

Zawodnik wykluczony nie może powrócić do gry, a rezerwowy w jego miejsce może wejść na boisko po upływie 2 minut od wykluczenia, o ile wcześniej ukarana drużyna nie utraci bramki.

W takim przypadku:

  • jeżeli 4 zawodników gra przeciwko 5 i tracą bramkę - mogą uzupełnić skład
  • jeżeli obie drużyny mają po 4 zawodników i pada bramka - obie uzupełniają skład
  • jeżeli 3 zawodników gra przeciwko 4 lub 5 i traci bramkę - mogą uzupełnić skład tylko o 1 zawodnika
  • jeżeli obie drużyny mają po 3 zawodników i pada bramka - obie uzupełniają skład o 1 zawodnika
  • jeżeli drużyna grająca w osłabieniu strzela bramkę - nie uzupełnia składu przed upływem 2 minut od chwili wykluczenia zawodnika

Uzupełnienie składu wymaga zgody sędziego czasowego.

Rzut z autu.

Z rzutu z autu nie można bezpośrednio zdobyć bramki. Wykonuje się go z miejsca w którym piłka przekroczyła linię boczną. Przy wykonywaniu rzutu z autu piłka musi leżeć nieruchomo na linii lub za linią boczną boiska, a następnie kopnięta w dowolnym kierunku. Zawodnicy drużyny przeciwnej znajdują się przynajmniej 3 metry od miejsca wykonania rzutu. Wykonawca rzutu musi go wykonać w czasie 4 sekund od chwili wejścia w posiadanie piłki.

Rzut z autu powtarza zawodnik drużyny przeciwnej gdy:

  • zostanie wykonany nieprawidłowo
  • zostanie wykonany z innego miejsca niż tego, gdzie piłka przekroczyła linię boczną
  • nie jest wykonany w ciągu 4 sekund od chwili wejścia w posiadanie piłki
  • nastąpi jakiekolwiek inne naruszenie przepisów.

Rzut od bramki

Bramka nie może być zdobyta bezpośrednio z rzutu od bramki. Piłka zostaje wyrzucona przez bramkarza z dowolnego miejsca pola karnego do zawodnika znajdującego się poza polem karnym. Zawodnicy drużyny przeciwnej poza polem karnym, aż do momentu wprowadzenia piłki do gry.

Bramkarz nie może zagrać piłki ponownie, zanim nie zostanie zagrana przez innego zawodnika. Piłka jest w grze, gdy bezpośrednio wyrzucona opuści pole karne. Jeżeli piłka nie jest bezpośrednio wyrzucona poza pole karne, rzut od bramki należy powtórzyć.

Jeżeli po wprowadzeniu piłki  do gry, bramkarz dotknie piłki ponownie zanim zostanie dotknięta przez innego zawodnika, to drużynie przeciwnej przyznaje się rzut wolny pośredni z miejsca przewinienia.

Jeżeli nastąpiło ono w obrębie pola karnego, to rzut wolny pośredni wykonuje się z linii pola karnego,

Najbliżej miejsca przewinienia.

Rzut z rogu.

Bramka może być zdobyta bezpośrednio z rzutu z rogu. Zanim piłka nie zostanie wprowadzona do gry, przeciwnicy pozostają w odległości co najmniej 3 m od niej. Piłka jest w grze, gdy zostanie kopnięta lub dotknięta. Wykonawca nie zagrywa piłki po raz drugi , zanim dotknie ją inny zawodnik.

 

Nadchodzące Wydarzenia

Brak wydarzeń

Ostatnie wyniki

Turniej Tenisa stołowego

Kobiety
1.miejsce Kozak Dorota ADM
2.miejsce Wysocka Monika ADM
3.miejsce Bartuzi Beata KAP

Mężczyźni

1.miejsce Ciurkowski Marek SAL
2.miejsce Korcz Arkadiusz ELE
3.miejsce Jasiocha Sylwester REM

Drużynowo

1.miejsce SALETRA
2.miejsce AMONIAK
3.miejsce ADMINISTRACJA

Nagrodę specjalną wśród wszystkich uczestników Wylosował Jacek Sętowski

Następna konkurencja Ścieżka sprawnościowa

Sposorzy

 

Historyczna Strona